18 Nisan 2020 Cumartesi

MEYDAN OKUMA / 4. GÜN







4. Evindeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile bizimle paylaşmak ister misin?

      Herkese selamlar. Bugünkü konumuz evimizdeki antika eşyalar ve hikayeleri. Bizim evdeki antikaların çoğu rahmetli dedemin hatırası. İlk baştaki resimde gördüğünüz Gaz Ocağı neredeyse 80 yıllık. Tüplü ocakların olmadığı yıllarda bu ocakla yemek yapılır, çay kaynatılırmış köy yerlerinde. Dedem köyde doğmuş büyümüş. Çok küçük yaşlarda hem annesini hem de babasını kaybetmiş. Ablası ile beraber amcasının yardımlarıyla kendilerini yetiştirmişler. Annemin anlattıklarına göre çok yokluk çekmişler. Çok becerikli bir adammış rahmetli dedem. Kendi kendine askerdeyken okuma yazmayı öğrenmiş, köyüne döndükten yıllar sonra da muhtar seçilmiş. O dönemin şartlarında bayağı forslu bir adammış :)

    İkinci resimde gördüğünüz fotoğraf makinesiyle de köydeki insanların fotoğraflarını çeker para kazanırmış. Dikiş diker, harmana gider,düğünlerde saz çalarmış. On parmağında on marifet bir insanmış. Kendi imkanları ile ilçede ev yapmış eskilerin tabiri ile iki katlı hanay :)  buradan anlayacağınız üzere ayrıca inşaat ustasıymış. Annem bu evde doğmuş, büyümüş,  gelin olmuş. Benim de  çocukluğumun en güzel hatıraları o evdedir.

   Ben dedemi hayal meyal hatırlıyorum. 4 yaşındayken kaybetmişiz onu. Kendi evimiz yapılmadan 2-3 yıl dedemin bahçesinde ki evde yaşamışız. Yani benim yürümeme, konuşmama hep şahit olmuş dedem. Taşındığımız gün bir akrabamıza ''o kadar kız gelin ettim, gidişleri torunumun gidişi kadar dokunmadı '' demiş. Taşındıktan 6 ay kadar sonra da kaybettik güzel dedemi.

   Hep hatırasını yaşatmak isterim dedemin. Eski kitapları, eşyaları bu hayattaki en değerli hazinem gibi. 3. fotoğraftaki çakıyı dedem askerlikten ölünceye kadar hiç kaybetmemiş. Emanetine sahip çıkmak şimdi bizim görevimiz.

  Bu güzel etkinlik sayesinde rahmetli dedemi de anmış oldum. Bana eşlik edip, duygularımı paylaştığınız için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın..

24 yorum:

  1. ocağı annemlerde kullanmış. fotoğraf makinası ilginçmiş. allah rahmet eylesin toprağı bol mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  2. bende dedemi çok severdim. evine her gittiğimde hala ağlıyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok duygulu anlatmışsın çok sevdim bu anılarını. o foto makinenin bir markası varmıymış kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 💜 agfa yazıyor üzerinde Alaman malıymış 😊

      Sil
  4. blogunun saatini düzeltseneee. ayarlar saatler istanbul gmt 2 gibi bişi olcaak :)

    YanıtlaSil
  5. Allah rahmet eylesin...
    Ne güzel anılar bırakmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah 🤗 kalbimizde hep güzel anıları var

      Sil
  6. En çok fotoğraf makinasına bayıldım.

    Nur içinde yatsın dedeciğin.

    YanıtlaSil
  7. Benim de favorim o 🤗 Amin inşallah çok teşekkür ederim 💜

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Önce rahmetli dedenize Cenab-ı Allah'tan rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylemesini niyaz ederim. Nur içinde yatsın, ruhu kıvansın.

    Benim dedemden bize kadar intikal eden pek bir şey yok. Varsa da diğer torunlarının birinin evinde belki olabilir. Sadece bir kılıç hatırlıyorum o da dediğim gibi diğer torunların birinin evindeydi. Eğer kaybolmadıysa duruyordur.

    Ancak, birinci değil de ikinci resimde yer alan gaz ocağından bizde de var. Hala duruyor. Eğer, kaldığınız yörede hala kalaycılık yapan bir dükkan varsa, gaz ocağını ona götürün, o parlatır ve çok güzel bir görünüm alır.

    Deden size intikal eden bu nostaljik eşyaları iyi muhafaza edin. Onların değeri asla ölçülemez. Onların değeri ve kırat ayarı sizin yüreğinizdedir.
    Güzel ve keyifli bir paylaşımdı. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla. Koronasız ve sağlıklı ve hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Ömrümün sonuna kadar sevgiyle saklayacağım dedemin emanetlerini. Eski bir görüntüde olması daha nostaljik olduğu için kalay yaptırmadı. Hayırlı günler dilerim.

      Sil
  9. Merhabalar.
    Sayfanızın tema genişliği (1340px) bu çok büyük bir genişlik. Temanız, okuyucuların kullandıkları ekran çözünürlüklerine göre yerleşir, örneğin temanızın tamamı benim ekranıma sığmıyor, sağa sola kaydırmak zorunda kalıyorum. Mobil telefon ekranlarından görülmesi daha da zor olur. Onu Blogger'in hizmet araçlarından tema ayarla bölümüne girip biraz eninden daraltabilirsiniz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisayara göre ayarlamıştım genişliğini. Bu önerinizi dikkate alıp genişliğini tekrar ayarlayacağım. Teşekkürler.

      Sil
  10. Ne güzeller fotoğraf makinesine bayıldım çok hoş gerçekten 😊 Dedeciğine de Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah... sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah tüm geçmişlerimiz nur içerisinde yatsın🤗 sevgiler💜

      Sil
  11. Hikayeyi okurken hüzünlendim doğrusu. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun dedeciğinin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de dedemi hatırladığımda hep hüzünlenirim çok sıkıntı çekmiş yaşarken, umarım şu an daha güzel bir yerdedir.

      Sil
  12. Hepsi de çok kıymetli şeyler....

    YanıtlaSil
  13. Ne hoş anılar barındırıyorlarmış, imrendim :)
    Bu arada geç fark etmem hasebiyle size uğramakta biraz geciktim sanırım, kusura bakmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ne kusuru hoş geldiniz sefa getirdiniz bloğuma😍

      Sil