25 Mayıs 2020 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ * 40

   
  
   
   Herkese selamlar ve iyi bayramlar 🌸 

    Bu hafta ağaç ev sohbetlerinin 40. haftası. Bu haftanın konusunu ben yazıyorum. 😊 İlk kez yaptığım her şeyde olduğu gibi bu yazıyı yazarken de konuyu bulmaya çalışırken de çok heyecanlandım. Bir hatam olursa siz sevgili blog sakinlerinin affına sığınıyorum.
   
    Farklı bir konu düşünmüştüm aslında fakat günün anlam ve önemine uygun olsun diyerek bayram hakkında sizinle konuşmak istedim. Siz değerli blog apartmanı sakinlerine sorum şöyle ;

      "İlk kez bir bayramı ülkece evde ve yalnız kutluyoruz. Bu durum size ne hissettirdi? Eski bayramlarınız nasıldı? En güzel bayram anınız nedir? Bizimle paylaşmak ister misiniz?''

    Küçücük bir virüsün hayatımızı bu kadar alt üst edeceği, 40 yıllık geleneklerimizi böylesine değiştireceği aklıma dahi gelmezdi. Arife gününden beri kalbim çok buruk. Kalabalık aile sofralarımızın yerini minik çekirdek ailelerimiz aldı. Sabah uyandığımda dahi bayram günü gibi hissetmedim. Neyse ki 65 yaş üstüne verilen izin sayesinde biraz da olsa dedemi görüp sohbet ettikte bugün biraz da olsa anlamlandı benim için.

     En çok bu seneki bayramda birilerini telefonla aramışımdır. Hatta bir ara hatlar öylesine yoğundu ki bir süre aradığım kimseye ulaşamadım. Görüntülü aramadan dibine kadar yararlandığım bir dönemdeyim. Allahtan sevdiklerimiz uzakta da olsa onları görüp seslerini duyabiliyoruz.

      Nerede o eski bayramlar diyecek kadar yaşlı değilim ama eski bayramlarımızı çok özlüyorum. Günler öncesinden bayramlıklarımızı alır, bayram günü giyecek olmanın sevincini yaşardım. Sabah uyandığımızda dedemin evine tüm ailecek gider bayram yemeği yerdik. Tabi o zamanlarda rahmetli babaannem de aramızdaydı. Onun hepimizi kucaklaması, sarılıp saçlarımı öpmesi dün gibi aklımda. 


    Tam tarihini hatırlamamakla birlikte 7li 8li yaşımda geçirdiğim bayram en güzel bayramdı benim için. İki amcam Almanya'da olduğu için çok nadir bir araya geliyoruz. O sene herkes bir aradaydı. Tüm aile bayram yemeğimizi yedikten sonra herkes birbiri ile bayramlaştı. Biz de kuzenlerimle bayram harçlıklarımı alıp bakkala koştuk. Kız kaçıranlar, torpiller zararlı tüm oyuncakları alıp akşam ezanına kadar sokaklarda oynamıştık. Benimle yaşıt kuzenlerimin hepsi erkek olduğu için ilk okula gidesiye kadar erkek çocuğu gibiydim. Ve en eğlenceli yıllarım o yıllardı :)

    Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım konuyu sevmişsinizdir. Tüm blog sakinlerine mutlu, huzurlu , sağlıklı bayramlar diliyorum. Kendinize çok iyi bakın :)

28 yorum:

  1. Gündemden gayet güzel bir konu olmuş. Ben de en çok çocukluk bayramlarını özlüyorum... Cevapladım ben de:)

    YanıtlaSil
  2. En güzel bayram anıları çocukken oluyor galiba.Hele harçlık almanın tadı yok mu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O aldığımız harçlığın tadı başkaydı 😀

      Sil
  3. çok sevimli bir konu. insanda yazma hissi uyandırıyor. hafta içinde katılmayı çok isterim. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🤗 merakla bekliyorum yazını

      Sil
  4. Teşekkür ederim 😊 çocukken daha güzeldi her şey

    YanıtlaSil
  5. Bayramınızı kutlar, ailenizle birlikte sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  6. ah bayıldım, bayram yemeklerine ve o güzel bayrama, akşam ezanına kadar oynamanıza ne güzeel, çocukluğunu hep yaaaz :)

    YanıtlaSil
  7. nar ekşisi şerbeti, miktarını istediğin kadar ayarlıyon, rengi vişne suyu kadar yoğun olmayacak suyun içinde, bir iki yemek kaşığı ekşi olabilir, şeker de istediğin kadar :) yani ekşi su şeker, ılık su dan yapıp sonra soğutursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarife en kısa zamanda uyguluyorum o zaman 😊 kolaymış yapması

      Sil
    2. heey baksanaa bi arkadaşımız senin yorumunu görünce ne yazmış yorumlardaaa :)

      Sil
    3. Şerbeti en kısa zamanda yapmak farz oldu 😊 tarifleri de aldım artık

      Sil
    4. yine mesaj var sanaa o yorumlardaaa :)

      Sil
  8. Çok güzel konu seçimi :) eski bayramları ben de özlerim o zamanlar kalabalıktık çünkü herkes bir aradaydı komşuluk ve mahalle kültürü yoğundu. bayram sanki hep çoklar içinmiş gibi geliyor bana büyüdükten sonra bir şeyler eksik kalıyor gibi. çocuk ruhlu kalanlar da bayramı bayram gibi yaşıyor tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 annem bazen anlatır eski komşularını hayran kalırım. Şimdi kimse kimsenin kapısını çalmıyor.

      Sil
  9. Konu seçimin tam bu haftalık olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel yazmışsınız.nerde o eski bayramlar :) aynı zamanda güzel bir konu olmuş,ben de yazmaya çalışacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🤗 sabırsızlıkla bekliyorum yazını

      Sil
  11. Merhaba sevgili deep'ten geliyorum. Çok güzel yazmışsınız yüreğinize sağlık öncelikle bayramınızı kutluyorum. :) Benim de üzüldüğüm çocukların şeker toplamak için gelmemesi oldu. Bayram akrabadan çok ona bi içlendim gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 hoş geldin ben de iyi bayramlar dilerim 🤗 çocukların sesini arar olduk bu süreçte 😔

      Sil