11 Mayıs 2020 Pazartesi

TOMRİS UYAR


    Google Tomris Uyar'ın doğum gününü yaptığı doodle ile kutladı. Yalnız kafamı karıştıran şey Tomris Uyar'ın doğum günü 11 mayıs değil 15 mart. Neden böyle bir hata yapıldığını bilmiyorum ama Tomris Uyar'ı anmak hatırlamak için bize bir fırsat sundu.

    Tomris Uyar öykü yazarı ve çevirmendir. İlk evliliğini şair Ülkü Tamer ile yapmıştır. Bu evliliği kızları Eylül'ün sütten boğulması üzerine son bulur. Daha sonraki evliliğinde ise önemli şairlerimizden Turgut Uyar ile yapmıştır. 


''Daha nen olayım isterdin,
Onursuzunum senin'' 

    Cemal Süreya bu dizesini Tomris Uyar için yazmıştır. Tomris Uyar için ''Turgut'un Hanımı, Cemal'in Sevgilisi, Edip'in Yarası'' diye söylenir. Birbirinden değerli üç büyük şairin kendisine aşık olduğu bu güzel kadının beğendiğim yazılarından birkaç tanesini de sizinle paylaşmak istiyorum;

''Bu çocukluğun var ya, hiç yitirme onu, bazıları yitirmezler. Sen öyle bir çocuğa benziyorsun. Korun.''

''İnsan önce renklerden başlamalı değişmeye.''

''Konuştukça, söylemediklerimiz birikiyor. ''

''Ölmeyecek kadar yaralıyım. ''

''Bir şey söyle. Sözü aşsın öze değsin. Bir şey söyle, yanındayım mesela. ''

''Bazen sessiz kalmak, Kırıldığını göstermenin en iyi yoludur. ''

''Yani yoksulluk anlatılmaz be ablam. Yoksulluk yaşanır anca. ''

''Şeytan diyor ki,çek kapıyı ya da ne bileyim evdeki bütün patlıcanları kızart gitsin,düşünme. ''

''Yazarken dünyayı bir anlığına değiştirebilirken, geçmişinizi bir santim yerinden oynatamıyorsunuz. ''

''Unutma’ dedi ihtiyar demir kapıyı açarken, ‘Düşlerini kimseye emanet etmeyeceksin, kaptırmayacaksın! ''





    Daha nice güzel yazıları var, buraya sığdıramayacağım kadar fazla. İyi ki hayatımızdan geçmişsin Tomris Uyar. Saygıyla ve rahmetle..

6 yorum:

  1. Daha önce hic Tomris Uyar okumadım okumak istiyor ama hep bir bahane. Çok güzel alıntılar secmişsin. Özellik "Ölmeyecek kadar yaralıyım." çok anlamlı.
    Neden doğum günü tarihinde yapılmamıs tuhaf doğrusu.

    YanıtlaSil
  2. Ben de de var o. Bir şeyi çok okumak istiyorum fakat hep bir bahanem de oluyor. Aslında hiçbir şeyi ertelememek gerekiyor. Çok severim ben Tomris Uyarın yazılarını 4 5 kelime ama çok derin anlamları var. Ben de anlayamadım neden böyle bir hata yapıldığını 🤷‍♀️

    YanıtlaSil
  3. Daha önce Diz Boyu Papatyalar kitabını okumuştum Tomris'in. Ama her zaman onun yazar kimliğinden çok diğer şarilerin ona olan aşkı benim dikkatimi çekmiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkati cezbetmeyecek gibi değil ama 😊 üç büyük şair söz konusu

      Sil
  4. Şu an yazarını hatırlamıyorum ama blogumda var Turgut ve Tomris Uyar'ı çift olarak anlatan bir kitap okumuştum geçen yıl nisan ayında orada daha fazla tanıma fırsatı bulmuştum.

    YanıtlaSil
  5. tomris uyar çok severim, çok kitabını okudum yaaa, en çok daa eski günlüklerini seviyoom :)

    YanıtlaSil