16 Mayıs 2020 Cumartesi

İNGİLİZCE ÖĞRENEBİLİR MİYİM?

    Karantina sürecinde bir çok konuda kendimi yetiştirmeyi hedeflemiştim. Kendi mesleğimle ilgili bir kaç sertifika bile aldım online eğitimlerden :) Ama yıllardır uğraştığım bir türlü de başaramadığım İngilizce öğrenmeye biraz geçte olsa karar verdim.



      

  İstanbul İşletme Enstitüsünden ders almaya başladım. Ders anlatımı ve hoca gayet başarılı, fakat sıkıntım şu ki dersler sınavlara yönelik anlatılıyor. Benim amacım ise İngilizceyi anlamak ve çat patta olsa konuşabilmek. You Tubeda da bir çok program var ama hangisinden başlayacağıma karar veremedim. 

  Sizin tavsiye ettiğiniz bir uygulama ya da ders videoları varsa önerilere açığım :)

33 yorum:

  1. Ewa da kitap oku ingilizce bilmedigin kelimelerin anlamlari da var hicbir sey gerekmez hem ucretsiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce kullandığım bir uygulamaydı. Hatırlattığın için teşekkür ederim tekrar kullanmaya başlıyorum hemen 😊

      Sil
  2. şimdiden başarılar ve kolaylıklar dilerim canım benim 😊🌸 sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Online eğitimleri bilmiyorum ama Grammer In Use kitabı edin kendine, biz ona kutsal kitap diyoruz, harika bir kitap. Online eğitimin yanında her gün bir sayfa çalışabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🤗 kitaptan çalışmakta çok mantıklı mutlaka edineceğim

      Sil
  4. Bu tarz eğitimler sınav odaklı oluyor haklısın. İngilizce kitaplar okuyabilirsin ya da ingilizce altyazılı diziler izleyebilirsin. Friends dizisi ile İngilizce öğrenenler var malum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce alt yazılı dizi bulamadım malesef ya 😔 netflixte var galiba. Friendsi çok duydum altyazılı bulabilirsem izleyeceğim mutlaka

      Sil
  5. Bende de süreç eğitimden sonra kitap okumayla yola devam olmuştu. Bir temelden sonra seviye kitaplarıyla geliştirmek güzel oluyor :)) Dizi, film izlemek de kulak doygunluğu katıyor bence insana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptan çalışmayı hiç düşünmemiştim. Aslında çok mantıklı hemen eğitici bir kitap edinmeliyim🤗

      Sil
  6. Evet bir çok eğitim sınavlara yönelik oluyor. Bence anlamak konusmak için en önemlisi pratik ve devamlılık diye düşünüyorum. Zamanında ingilizce kursuna gitmiş. Yabancı hocalarla pratik falan çok geliştiriyor. Tabi devamlılık olmadığinda unutuluyor. Ve şuan için bu pek mümkün değil
    Bence kitap okumak, dizi izlemek evet birde ingilizce okunuşabileceğin arkadaşlar edinebilirsin. Böyle bir sürü uygulama var. Bazıları kullanım dışına çıkabiliyor. Ama benim en beğendiğim slowly uygulaması olmuştu. Bir dijital mektuplaşma uygulaması seviyorsan böyle şeyeleri deneyebilisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez duydum bu slowly uygulamasını. Denemek lazım. Sınav için olunca gramer cümle yapısı falan bir müddet sonra zor gelmeye başlıyor. Teşekkür ederim yorum için, 🤗

      Sil
  7. Ben 2005'te Pakistan'da 3 ay kadar kaldım orada çat pat derdimi anlatacak kadar öğrenmiştim. Şartlar zorlaşırsa öğrenmek daha kolay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mecburiyetten çoğu şey daha hızlı öğreniliyor haklısın

      Sil
  8. Bu konuda bende çok istiyorum ama bir türlü olmuyor. Az buçuk konuşuyorum ama yeterli bulmuyorum. Bazen kafaya takıp sürekli ingilizce konuştuğum oluyor. Bazende Youtubeden müzik dinler gibi kelimeler ve anlamlarını dinliyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlerken çalışırken iyi de konuşmaya gelince çok kötüyüm 😂

      Sil
    2. Olur olur elbet konuşuruz sonunda bizde :)

      Sil
  9. Bana soracak olursan bir gramer kitabı al. Grameri bitirdikten sonra temel seviyeden başlayarak hikaye kitabı al. Orda okuduğun cümle kalıpları ve ögrendiğin kelimeler sana çok şey katar. Kelime bilmek önemli. Hiç gramer bilmesen bile sadece kelime bilgisiyle derdini altabilirsin bence. Umarım istediğin seviyede öğrenebilirsin. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun en iyisi galiba kitaptan çalışmak hem kelime öğrenimi daha kolay olur. Uygulamalar eğlenceli ama kalıcı olmuyor. İnşallah 🤗 teşekkür ederim

      Sil
  10. sana bikaç isim vereyim.

    hakkı şahin
    özer kiraz
    çilem akar
    taner çağlı

    yutuptan bakarsın bunlaraa :)

    khan academy
    edX
    vidobu
    coursera
    futurelearn

    bunlara da bi bakarsın. bunun dışında bişi olunca yine sor bana tamam mıı. ingilizçe çeviri yapıyom ve ingilizde dersleri veriyom. fikir veririm. başla sen biraz da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deep💜 hemen not ettim bunları da. Tabi ki sorarım🤗

      Sil
  11. Konu yabancı dil olunca yüzyüze eğitim olmadan maalesef online eğitimler bana çok cazip gelmiyor. O nedenle bu anlamda tavsiye veremeyeceğim. Umarım gönlüne göre bir yer bulursun.

    YanıtlaSil
  12. Zor iş kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  13. heeey, ağaç ev 40' yazmayı düşünüyor musuuun, pazartesiyeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarım tabi ki konu belli mi😍

      Sil
    2. konuyu sen bulcaaaaan hadiiii bulursun kiiii :)

      Sil
    3. Ama bu çok heyecanlı bir şey 😍

      Sil
    4. Bulduktan sonra ne yapıyoruz deep direkt kendimiz mi yazıyoruz yoksa bildiriyor muyuz sana 😀

      Sil
    5. direk kendin yaaaz, bak ağaç ev sohbetleri 40 diycen, sonra yazının başında bu hafta ağaç ev sohbeti benden filan dicen işte, sonraa, bulduğun konuyu yazcan, konu veya soru gibi yani, onu siyah kalın yaz, sona da altına yazcan işte düşündüklerini filan yaniiiii, tamammış mııı :)

      Sil
    6. Tamamdır deepcim inşallah güzel bir konu bulabilirim şimdiden heyecanlandım 😍 tamamdır pazartesi günü ilk iş yazdığım yazıyı yayınlamak olacak

      Sil
    7. heyecanlı hoş bişi tabii. bulursun ya hoşuna giden bir konu veya kafana takılan veya tartışmayı sevdiğin veya istediğin bir konu, veya nostaljik. yanii, yarışma tartışma programı değil, illa önemli ağır bir konu filan gerekmiyoo, hafif hoş da olabilir. kasma kendiniii :)

      Sil
    8. Yine de tatlı bir heyecan oluyor insan da 😀 pekisi pazartesi görüşmek dileğiyle 💜

      Sil