23 Haziran 2020 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ *44


    Ağaç ev sohbetlerinin bu haftaki konusu Kayıp Fısıltı 'dan geliyor. Benimde çok sevdiğim konuşmaktan da yazmaktan da keyif aldığım bir konu bulmuş. Hayvanlar bu hayatta bizim başımıza gelebilecek en güzel şeyler bence :)


Haftanın sohbet konusu:


1. Evcil hayvanınız var mı ya da hiç oldu mu? Bu hayvanı kendinize yoldaş olarak seçmenizin amacı neydi (yani mesela niye kedi değil de özellikle köpek aldınız)? Onunla bir anınızı paylaşın, resmi varsa onu da paylaşabilirsiniz. Eğer yoksa sadece diğer soruları cevaplandırabilirsiniz. 2. Vahşi bir hayvanı evcilleştirebiliyor olsanız bu hangisi olurdu ve neden? 3. Son olarak ta evcil hayvan satışı ve alımı hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce bu doğru mu?

1) Çocukluğumdan beri bir sürü evcil hayvanım oldu. İlki kedimiz Boncuktu. Boncuk anneannemin kedisinin yavrusuydu. Aslında kardeşi ile birlikte bizim eve getirmiştik ama kardeşi kısa süre sonra ölmüştü. Ama boncuk 12-13 yıl kadar bizimle kaldı. Kuzenlerim ona Genevir Ala derdi renginden dolayı. Çok başına buyruk bir kediydi, ama bizi hiç terk etmedi. Ben üniversitedeyken hastalanıp hayatını kaybetmiş, annem ben üzülmüyüm diye benden uzun bir süre saklamıştı. Ama eve döndüğümde öldüğünü öğrendim ve çok üzülmüştüm.


Evimiz bahçeli olduğu için sürekli kedimiz olurdu. Beneklim vardı şimdi ki kedimden önce onu da çok severdim. Şimdi Paşa'ya bakıyorum. Bize geldiğinde küçücüktü. Avucumdan süt içiriyordum ona, kuytu köşeye saklanıyordu da bulamıyorduk evde :) Şimdi kocaman oldu maşallah. İşten eve gelince ilk işim onu sevmek oluyor. Günün tüm stresini onu severken atıyorum.



PAŞA :)

PAŞA :)


    Kedilerin yanı sıra balık, kaplumbağa,muhabbet kuşları da besledik. Ama köpeğimiz sadece bir kere oldu. Adı Zahideydi. Abimle ona pencereden şekerli leblebi atardık. Ama onu kaybettik sonra bir daha da bulamadık : (
Muhabbet kuşumuzun ilkinin adı Memoliydi : ) 6 sene bizimle kaldı. 5-6 kelime öğretmiştik. Ondan sonra Deniz adında bir kuşum daha oldu. Ama onu kendime hiç alıştıramadım. Sadece bir iki kere uçup kafesine giriyordu. 

DENİZ :)



   Kedilerle ve köpeklerle o kadar çok anım var ki buraya sığdıramam sanırım. Dediğim gibi bu dünyayı güzelleştiren en önemli şeyler onlar. Sizi karşılıksız sevebilecek nadir varlıklar. Eğer elimde bir güç olsaydı bu gücü kesinlikle hayvanların eşya sayılmadığı, canlarının değerli olduğu yasalar koyardım..

2) Bu soruya cevabım kesinlikle Panda. En sevdiğim hayvan olur kendileri. Çok masum geliyorlar bana hem de oyuncular. Bir pandam olsaydı hiç canım sıkılmazdı herhalde : )




3) Asla doğru bulmuyorum. Hatta muhabbet kuşlarını çok sevsem de onları kafese kapattığım için hep üzülmüştüm. Bence her hayvan çok güzel o yüzden tüm kedilerim tekirdi. Hepsini sahiplendim. Bu pet shoplara nasıl bir çözüm bulunur onu da bilemiyorum. Ama istediğim hayvanlarla birlikte insanca yaşayabilmemiz.






12 yorum:

  1. Deniz aynı bizim mavişe benziyor. Mavisi siyahlıkları.. Bahçeli ev ooo miss. Köpek, kedi çok rahat beslenir. Paşa da çok tatlı :)

    YanıtlaSil
  2. Bakımını üstlendiğiniz evcil hayvan bir kuş bile olsa ölünce ya da kaybolunca bir yakınınızı kaybetmiş gibi oluyorsunuz. Panda, evet sevimli hayvan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde hemen yoklukları farkediliyor. Aileden biri gibi oluyorlar zamanla.

      Sil
  3. ha haaa çok güzel ve çok da duygulu anlatmışsın yaaa. bütün kedilerini sevdim, kuşunu da maşallah sizin ev evcil hayvan cennetiymiş yaaa, paşayı sev benim için deee. pandaaaa benim deee :) nette panda videolarına bayılıyom ne şeker me oyuncu şeyler yaaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki severim 😊 aynen ya pandalar harika gerçekten

      Sil
  4. bi deee baksanaa, bu yazının linkini kayıp fısıltıya gidip son ağaç ev kırkdört yazısına bıraksanaa ben de yazdım diyip, o her hafta listeliyo daaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ayy ne tatlılar öyle... Kuş benim kuşun aynısıymış. Katılımınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil