2 Haziran 2021 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ *93

 


 Ağaç Ev Sohbetleri bu blogda yazmayı da okumayı da sevdiğim en güzel etkinliklerden. Uzun bir süre katılamadım, nedenlerine bir önceki yazımda değindim.

 Bu haftanın konusu sevgili Kedi Mırıltısı'ndan gelmiş.

https://kayipfisilti.blogspot.com/2021/05/agac-ev-sohbetleri-yeni-konu.html


"Hayatınızı değiştiren kitap ya da kitaplar oldu mu? Neden sizi bu kadar etkiledi? Başkalarına da önerir misiniz, başkalarını etkileyeceğini düşünüyor musunuz?"


      Çocukluğumdan beri en sevdiğim aktivite kitap okumak sanırım. Okumayı öğrendiğimden itibaren çok sayıda hikaye ve roman okudum. Şu an çok fırsat bulamasam da okumaya hala en güvenilir sığınağım kitaplardır.

     Tek bir kitabın hayatımı değiştirdiğini söyleyemem. Her kitap birçok şey öğretiyor hayatla ilgili. İlkokulda bir kitap okumuştum babamın hediyesiydi. ''Uçurtmam Bulutlardan Yüce'' klasik bir çocuk kitabıydı ama beni çok etkilemişti. Kapağı, içindeki resimleri, konusu her şeyiyle çok sevmiştim. Hecelemeyi öğrendiğim için kalemle altını çize çize okumuştum. Sonrasında sınıf kitaplığına bağışlamıştım. 

    Lisenin başında okuduğum ''Çalıkuşu''da beni çok etkilemişti. Feride'nin tek başına verdiği hayat mücadelesini örnek almıştım kendime. Tabi lisede okuyup da ''Harry Potter'' okumadan nasıl mezun olunur :)) Harry'nin maceralarını da kendime örnek alırdım. Cesur olmam gereken konularda Harry gelirdi aklıma hep. Sonrasında Ron ve Hermonie gibi arkadaşlar aradım durdum ama gerçek dünyada onlardan bulamadım tabi ki :)

     Daha okuyup da beni etkileyen nice kitap var mesela ''Hayvan Çiftliği'' ''Son Ada'' ''Yüzyıllık Yalnızlık'' ''Olasılıksız'' ''Empati'' ve daha birçokları. Yazımı 'iyi ki kitaplar var' diyerek bitiriyorum. Kitaplar olmasa tanıştığımız insanlar sadece çevremizdekilerle sınırlı kalacaktı..

10 yorum:

  1. kitaplar eveeet yaaa haklısın. altını çize çize okunup öğrenmen çok şekermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamandan başlamışım altını çizmeye :) bazen kıyamasam da hala altını çiziyorum en sevdiğim cümlelerin :)

      Sil
  2. Her okuduğumuz kitap az ya da çok bir iz bırakır hayatımızda. Bu şekilde düşünce yapımız ve karakterimiz biçimlenir. Bol bol kitap okumak kadar güzel bir şey yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle her bir kitaptan pek çok şey öğreniyoruz :) en güzeli çok okumak

      Sil
  3. iyi ki :) çocuk yaşta başladı mı daha güzel tabi ki

    YanıtlaSil
  4. Jules Verne, 15 Yaşında Bir Kaptan ilk okuduğum kitaptı. Kitaplar dünyasına girmeme sebeb oldu. O yüzden unutulmazımdır. Sonra okuduğum her kitap başka bir kitabın yolunu açtı. İyi ki okuyorum. İyi ki kitaplar var :))

    YanıtlaSil
  5. Kitapçıların ve çiçekçilerin bazı özellikleri olmalıdır Olric. Gelişigüzel insanlar bu mesleklerin içine girmemeli. Kitaplar ve çiçekler özel bir itina isteyen varlıklardır.

    YanıtlaSil
  6. Kitaplara değer vermekten kendinizi hiçbir zaman alıkoymayın. Kitapsız yaşayan bir neslin tiktok gibi mecralarda ahlaki, vicdani ve erdemden uzak hareketleri karşısında dehşete düşmekteyim. Bir gazete küpürü dahi olsa okumaktan kendinizi asla alıkoymayın.
    Unutulmaması gereken bir nokta vardır ki, kültürü ve sanatı olmayan bir millet unutulmaya mahkumdur. Kitapla, sanatla ve sağlıcakla kalın.
    Unutmadan;
    Dünyada olup bitenlere akıl erdirmek zordu. Birileri için umutsuzluk getiren şey diğerlerine hayal kurduruyordu.
    İskender Pala - Karun ve Anarşist

    YanıtlaSil