27 Kasım 2020 Cuma

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 66


 Herkese selamlar. Bu haftanın sohbet konusunu sevgili adadenizi seçmiş. Kendisini de bu yazı sayesinde keşfettim fırsat buldukça yazılarına misafir olurum bundan sonra :) 

Bu haftanın sohbet konusu '' Ev, arsa, koltuk, dolap vs. malın-mülkün sahibi miyiz? yoksa kölesi mi?''

   Uzun zamandır ağaç ev sohbetlerine katılıp sohbet edememiştim sizlerle. Bu güzel konu hakkında kayıtsız kalmak istemediğim için geçtim bilgisayarın karşısına. 

   Cemil Meriç'in çok sevdiğim bir sözü var '' İnsanlar sevilmek için yaratıldılar, eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların sevilmeleri ve insanların kullanılmalarıdır.''

   Bu sözü birebir yaşıyoruz şimdi. Özellikle de bu efsane cuma haftası kafamı nereye çevirsem reklamlar, indirimler. Onlarca yüzlerce ürünler, kampanyalar. Ve çılgınca alışveriş yapan insanlar. İhtiyacı olan olmayan herkes bir şeyler alma peşinde. Evlerimizde kullanmadığımız bir sürü eşyalar var. 

   Zaman zaman ben de eşyalarımın kölesi olduğunu düşünüyorum. Onları kaybettiğimde üzülmem birine ödünç verdikten sonra geri veresiye kadar duyduğum endişe beni çok rahatsız ediyor. Bu en çok kitaplarımı verince başıma geliyor. Kenarının kıvrılması, zedelenmesi, hele hele üzerine bir şey döküldü mü kısa bir anksiyete krizi geçiriyorum. Bence bunun sebebi eşyaların maddi değeri değil de manevi değerinden geliyor. Bazen onlarında ruhunun olduğunu düşünüyorum. Mesela bir yazımda dedemin kullandığı fotoğraf makinesinden bahsetmiştim. Makinenin yaşı benden büyük. Ne çok şey görmüş geçirmiştir kim bilir. Ama şimdi bir dolabın arkasında boynu bükük şekilde bir oturma odasının duvarlarına bakıyor. 

    Oysa eşyalara değer vermeyi bırakıp, bir ev bir araba için yıllarca didinip çalışmak yerine yaşamaya başlasak. Sahiden dolu dolu yaşasak, eşyalara köle değil sadece sahip olduğumuzun farkına varsak. Bu düzene ayak uydurmak yerine kendi düzenimizi kurup 'az eşya çok huzur' felsefesini hayatımıza uygulasak daha mutlu olurduk belki de.


7 yorum:

  1. Teknoloji bağımlısı olmaya doğru gidiyoruz.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel yazdın yinee :) eveeey yaşayalıım :) taam taam sen kitap kölesisin :) cemil meriç in sözü müthişmiş yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim deep💙 evet çok güzel bir söz

      Sil
  3. "Az eşya çok huzur" sözünü şiar etmemiz gerek:)

    YanıtlaSil
  4. Evet indirim güzel ama bu insanda hep tüketme isteği oluşturuyor her şeye sahip olmak istiyoruz. Çok doğru dedin güven duygusu insanı ele geçiriyor.

    YanıtlaSil